• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163231
+
-

خبرهای کوتاه / نخستین چاه ژرف بلوچستان به آب رسید

عملیات حفر نخستین چاه ژرف منطقه بلوچستان در جنوب سیستان و بلوچستان در شهرستان مرزی سراوان با موفقیت به سرانجام رسید.
به گزارش تسنیم، فرماندار سراوان در این‌باره گفت: پیش از این 3چاه ژرف برای نخستین بار در کشور در منطقه سیستان واقع در شمال استان حفر شده بود، اما چاه ژرف شهرستان سراوان نخستین چاه ژرف منطقه بلوچستان و چهارمین چاه ژرف کشور محسوب می‌شود.
سعید تجلیلی افزود: نخستین آب چاه ژرف سراوان در عمق 1370متری زیر زمین استحصال شد که بعد از انجام آزمایش‌های لازم، موارد برای برنامه‌ریزی آینده در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

   افزایش 89درصدی سرمایه‌گذاری در سمنان
رئیس اداره صنایع غیرفلزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان سال١۴٠٠ به‌میزان ٨٩درصد افزایش داشت که با اشتغال‌زایی برای 4800نفر همراه بود.
به‌گزارش ایرنا، حمیدرضا قدس اظهار کرد: ۲۷۶پروانه بهره‌برداری صنعتی سال گذشته در این استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال99 افزایش ۸۹درصدی داشت.
 وی بیان کرد: سال گذشته، واحدهای صنعتی سمنان با سرمایه‌گذاری ۳۶هزار و ۶۰۰میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شدند.
به‌گفته قدس، با صدور این پروانه‌ها، زمینه اشتغال بیش از 4800نفر در استان فراهم شد که نسبت به سال۱۳۹۹ حدود ۳۲درصد افزایش داشت.

   پیشرفت 80درصدی هوشمندسازی نانوایی‌ها در اراک 
فرماندار اراکی گفت: طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها ‌ ‌ پیشرفتی حدود ۸۰درصدی داشته است. به گزارش تسنیم، امیر هادی اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح باید فراهم شود و دستگاه‌های مربوطه در اجرای کامل این طرح باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف برق ادامه داد: شورای اداری با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و مصوبات خوبی به همراه داشت که یکی از مصوبات هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان اراک برای کنترل و صرفه‌جویی مصرف برق بود تا مردم اراک با قطعی برق روبه‌رو نباشند.

   هدف‌گذاری ۳۰هزار فرصت شغلی در خوزستان
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه ایجاد ۳۰هزار فرصت شغلی برای 5دهک جامعه در سال‌جاری در این استان هدفگذاری شده است، گفت: مناطق محروم استان در اولویت کمیته امداد برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا قرار دارند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا علیپور افزود: کمیته امداد در کنار کمک به امر ازدواج، توانمندسازی فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و توانمندسازی اقتصادی مددجویان زیر پوشش به‌عنوان راهبرد اصلی را در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد ۵۰۰هزار فرصت شغلی برای 5دهک جامعه در کل کشور طی امسال، استان خوزستان ایجاد بیش از ۳۰هزار فرصت شغلی را متقبل شده که با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف این استان اجرا می‌شود.

   افزایش پرونده‌های قاچاق چوب در گیلان 
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق چوب در استان گیلان امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۸۶درصد و حجم چوب قاچاق نیز ۷۰درصد افزایش یافته است.
به گزارش تسنیم، محمد قربانی‌لرد در تشریح آخرین وضعیت کشفیات قاچاق چوب در استان گیلان اظهار کرد: 364پرونده قاچاق چوب طی 2ماه ابتدایی امسال در استان گیلان تشکیل شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطرنشان کرد: حجم چوب‌ قاچاق کشف شده 277مترمکعب بوده و 341نفر نیز در این راستا در استان گیلان دستگیر شدند و 231وسایل نقلیه نیز در این بین توقیف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید